Ostatnia nominacja do Kulinarnego Pucharu Polski przyznana! - www.montemmedia.pl

Horeca Media

Ostatnia nominacja do Kulinarnego Pucharu Polski przyznana!

10 sierpnia w Ustroniu odbyły się XIV Mistrzostwa Polski w Podawaniu Baraniny. Konkurs zwyciężył Kamil Tłuczek i Pioytr Kuzdro z Grand Hotel Boutique w Rzeszowie, a ponieważ zespół ten jest już w finale tegorocznej edycji KPP, nominacja została przyznana Marcie Podgórskiej z Hotelu Notera w Chojnicach.


Mistrzostwa Polski w Podawaniu Baraniny to konkurs z długoletnią tradycją. Jego celem jest kultywowanie, propagowanie i pogłębianie wiedzy o polskim mięsie jagnięcym i baranim oraz o wyrobach z mleka owczego i owczarstwie. Organizatorami wydarzenia są Leszek Makulski, Kamil Makulski i Agata Czudek. Warto podkreślić, że konkurs odbył się przy wsparciu i pomocy merytorycznej Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni. Jego współorganizatorami były: miasto Ustroń,  Dom Kultury „Prażakówka” oraz Gromada Górali na Śląsku Cieszyńskim, a patronat honorowy nad konkursem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

Tegoroczna edycja Mistrzostw odbyła się w studiu kulinarnym RM Gastro. Do udziału w konkursie przystąpiło 7 ekip kucharskich reprezentujących restauracje z całej Polski. W ramach zadań konkursowych trzeba było przygotować danie główne, w którym składnikami głównymi były comber jagnięcy, kalarepa, pieprznik jadalny, olej z esencją masła Kruszwica oraz demi glace Chef Nestle, a także deser, w którym obligatoryjnie należało użyć sera owczego typu bryndza, bundz lub oscypek z dodatkiem likieru karmelowego z solą morską „Chopin” oraz jeżyny. Rywalizujący kucharze musieli wykazać się znajomością w przygotowywaniu oryginalnych dań kuchni polskiej
w nowoczesnej aranżacji. Ich zmagania oceniało jury w składzie Piotr Szczygielski (Przewodniczący Jury), Daniel Makulski, Jacek Zięba, Adam Kotomski, Bartłomiej Kubica, Karel Drapal, Piotr Sabała. W roli sędziów technicznych wystąpili Maciej Kołodziejczyk i Grzegorz Bukowiec.

Uroczyste wręczenie nagród miało miejsce na rynku w Ustroniu. XIV Mistrzostwa Polski
w Podawaniu Baraniny wygrali Kamil Tłuczek i Piotrek Kuzdro z Grand Hotel Boutique
w Rzeszowie, a ponieważ zespół ten zakwalifikował się do finału Kulinarnego Pucharu Polski kilka tygodni temu wygrywając konkurs „Smaki Galicji”, nominacja została przyznana zespołowi który zdobył II miejcie: Marcie Podgórskiej i Agnieszce Osipowicz z hotelu Notera w Chojnicach.
Na III miejscu uplasowali się: Dawid Konior i Kacper Sproski z restauracji Pastamore w Bielsko-Bialej.



XIV Mistrzostwa Polski w Podawaniu Baraniny zakończyły kwalifikacje do 19. edycji Kulinarnego Puchar Polski. Zmagania najlepszych kucharzy w Polsce będzie można podziwiać w dn. 1-2 października w Poznaniu, podczas Międzynarodowych Targów Gastronomii i Wyposażenia Hoteli POLAGRA GASTRO / INVEST HOTEL.

 

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Świderska,
e-mail: katarzyna.swiderska@mtp.pl,
tel.  691 033 850.


Udostępnij

WPISY, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Horeca
Kategoryzacja hoteli w Polsce różni się od tej, która występuje w innych krajach na świecie. Oznacza to, że nasz trzygwiazdkowy hotel może różnić się standardem od obiektu z tą samą ilością gwiazdek na przykład w Indiach czy Szwecji. Jakie warunki muszą spełniać polskie hotele aby zwiększać ilość gwiazdek i tym samym podnosić prestiż obiektu? Do trzech gwiazdek Zacznijmy od tego, że obiekt noclegowy chcący nazywać się hotelem, musi oferować przynajmniej 10 pokoi. Te jednogwiazdkowe posiadają pokoje z dostępem do łazienki (nawet takiej na korytarzu) oraz podstawowe wyposażenie: łóżko, szafę, nocną szafkę i umywalkę. Hotele z jedną gwiazdką więcej oferują ponadto odbiornik telewizyjny w pokojach, telefon, śniadanie, wymianę pościeli dwa razy w tygodniu. Pokoje muszą być zamykane na klucz, a obiekt powinien udostępniać małą salę spotkań. Trzy gwiazdki to już większy standard. Pokoje w takim hotelu powiny posiadać klimatyzację, a obsługa, na życzenie gościa, codziennie wymienia pościel i ręczniki na nowe. Dodatkowo hotel trzygwiazdkowy musi udostępniać swoim gościom dobrej klasy restaurację, centrum odnowy oraz sale konferencyjne. Wystrój pokoi w takim hotelu zazwyczaj jest dużo przyjaźniejszy niż w obiektach o niższym standardzie.
WIĘCEJ
Horeca
Jak wynika z badań Mobile Advertising Forecasts 2017, przeprowadzonych przez agencję Zenith, w 2018 roku 2/3 ludzi na świecie będzie korzystać ze smartfonów. To oznacza, że potencjalny gość odwiedzający obiekt hotelowy prawdopodobnie będzie miał przy sobie własne narządzie, które może ułatwić i uprzyjemnić mu pobyt w hotelu. Dodajmy - narzędzie, które pomoże klientowi i odciąży Waszych pracowników – o ile tylko zainwestujecie w odpowiednie oprogramowanie. Jakiego rodzaju funkcje aplikacji sprawdzają się w hotelach światowych (i coraz częściej polskich)? Czego oczekują goście? Co może ułatwić pracę obsłudze i zarządzającym? Wygoda Życie w XXI w. jest wygodne. Nasza potrzeba wygody jest jedną z przyczyn ogromnej popularności smartfonów. Dlaczego nie wykorzystać tego w hotelu? Dzięki aplikacji na smartfona gość może sam wybrać pokój (biorąc pod uwagę swoje preferencje i budżet), samodzielnie się zameldować i wymeldować. Smartfony powoli zastępują magnetyczne karty-klucze do pokojów. Gość pracuje na narzędziu, które zna najlepiej, nie czeka w kolejce, a personel jest odciążony.
WIĘCEJ
Horeca
Bankiet bufetowy tak zwany amerykański, to jedna z najbardziej uroczystych form przyjmowania gości. Wysyłane zostają oficjalne zaproszenia dla uczestników, a wszystkie zaproszone osoby gospodarz wita osobiście.  Podczas przyjęcia organizowane są różne toasty oraz atrakcje artystyczne. Na sali ustawione są stoły bufetowe, na których można znaleźć ciepłe i zimne posiłki, przystawki oraz napoje bezalkoholowe i alkoholowe. Oczywiście cały catering musi być tak przygotowany, aby posiłek można było zjeść tylko i wyłącznie przy użyciu widelca. Aby w pomieszczeniu panował mimo wszystko porządek w rogu sali ustawiane zostają stoły, na które spokojnie można odłożyć ubrudzone talerze, sztućce czy też szklanki. Na bankiecie oczywiście nie może zabraknąć baru, w którym barmani oraz kelnerzy mogą zaserwować gościom wszelkiego rodzaju napoje alkoholowe.
WIĘCEJ
Horeca
Oferta ponad 300 wystawców z 20 krajów, druga sesja cyklu szkoleniowego Profesjonalny Menedżer Restauracji, warsztaty „Efektywny hotel - od koncepcji do sukcesu”, a także konkursy i pokazy, w których organizację angażują się znani ze szklanego ekranu mistrzowie – to propozycje 24. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro i 13. Międzynarodowych Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel. Te najważniejsze w Polsce wydarzenia branży HoReCa odbędą się już 25-27 marca 2020 r. Na gości EuroGastro i WorldHotel obok kompleksowej oferty targowej, czeka niezwykle ciekawy i bogaty merytorycznie program edukacyjno-szkoleniowy. Dla tych, którzy chcieliby poszerzyć wiedzę w zakresie ekonomii, zarządzania restauracją i personelem, marketingu, a także obsługi klienta w lokalu gastronomicznym przygotowano program „Profesjonalny Menedżer Restauracji”. Uczestnicy dwudniowego szkolenia będą mogli poznać trendy w gastronomii i mechanizmy rynkowe, które wpływają na sukces lokalu gastronomicznego. Prelegenci podzielą się doświadczeniami dotyczącymi organizacji eventów w restauracji i efektywnej współpracy z klientem biznesowym. Doradzą, jak skutecznie komunikować lokal w mediach społecznościowych. Eksperci podpowiedzą, jak utrzymać ponadprzeciętny serwis w obsłudze, rozmawiać z niezadowolonym klientem oraz zdradzą zasady postępowania w sytuacjach kryzysowych. Na szkoleniu poruszone zostaną również zagadnienia związane z prawnymi aspektami zarządzania personelem, budowania zespołu oraz zwiększania zysków, dzięki wykorzystaniu cech i zalet wchodzących na rynek pracy pokoleń. Więcej informacji o drugiej edycji programu, a także o warunkach uczestnictwa można znaleźć na stronie: profesjonalnymenedzerrestauracji.pl. Ważny punkt programu targów stanowić będą również warsztaty „Efektywny hotel - od koncepcji do sukcesu”. Ich zakres tematyczny koncentruje się na pomocy dla inwestora i omawianiu profesjonalnego poprowadzenia procesu inwestycyjnego. Uczestnicy będą również mogli pogłębić swoją wiedzę dotyczącą przygotowania hotelu do otwarcia i wprowadzenia go na rynek oraz optymalizacji zysków. Każde z czterech spotkań kierowane jest zarówno do doświadczonych, jak i początkujących hotelarzy. Prowadzić je będą uznani inwestorzy, konsultanci i praktycy branży. Omówią chronologicznie poszczególne etapy życia projektu, zaczynając od stworzenia przemyślanej koncepcji budowy lub transformacji hotelu, przez fazy realizacji projektu i przygotowania obiektu do rozpoczęcia działalności, aż po zapewnienie mu niezbędnego know-how dla efektywnego funkcjonowania. W programie targów znajdą się również konferencje i szkolenia propagujące aktualnie istotne trendy, takie jak ograniczanie marnotrawstwa żywności w gastronomii zgodnie z zasadą zero waste oraz zmianę nawyków żywieniowych i otwarcia na kuchnię opartą o produkty roślinne.
WIĘCEJ
Horeca
Promocja hotelu lub restauracji jest nie lada sztuką. Wciąż powstają nowe lokale i obiekty, które starają się przebić oferty i ceny konkurencji. Jak sprawić by stali klienci nie odeszli? Stara zasada mówi o tym, że lubimy wracać do miejsc, które dobrze znamy. Wykorzystajmy to. Jakość zawsze tak samo wysoka Najwięksi gracze na rynku gastronomiczno - hotelowym tworzą coraz większą sieć lokali swojej marki. Na czym polega tajemnica ich sukcesu? To przede wszystkim standaryzacja. Nieważne, czy gość hotelowy przyjedzie do obiektu jednej sieci znajdującego się w Warszawie czy Poznaniu – jest pewien, że w pokoju będzie czekać na niego ulubiona woda, w szufladzie znajdzie mapę miasta, a w łazience zestaw jaśminowych kosmetyków. Chętnie wracamy do miejsc, które już odwiedziliśmy, bo wiemy, czego możemy się spodziewać. Warto więc dbać o wysoki standard i jakość usług. Zadowolony gość wróci, będąc pewnym, że następnym razem zostanie obsłużony tak samo dobrze.
WIĘCEJ
Horeca
Większość restauratorów z pewnością kojarzy okrytą złą sławą rybę fugu. To unikalne i niebezpieczne danie potrafią przyrządzać  tylko nieliczni szefowie kuchni. Mimo tego, że toksyny zawarte w fugu mogą skutkować nie tylko zatruciem, ale nawet i śmiercią, nie brakuje odważnych smakoszy tej japońskiej potrawy. Jakie inne, dziwne przysmaki serwują kucharze na całym świecie? Pijane, azjatyckie krewetki Chińczycy lubią zadziwiać swoich zagranicznych gości. Specjalne okazje, takie jak spotkania biznesowe czy konferencje, często kończą się bankietem, na którym bogaty bufet kusi smacznie wyglądającymi potrawami. Amatorzy owoców morza na pewno zwróciliby uwagę na krewetki oraz na ich… świeżość. Dlaczego? Ponieważ stworzenia są jeszcze żywe, kiedy trafiają na talerze. Krewetki są maczane w bardzo mocnym likierze, a następnie w sosie. Te, które jeszcze nie zostają sparaliżowane alkoholem, wciąż się ruszają. I właśnie w takiej postaci najbardziej smakują Chińczykom. Do wyboru są małe, rzeczne krewetki, które zjada się w całości oraz duże, kilkucentymetrowe – należy odgryźć i połknąć tylko ich odwłok. Ciekawe ilu smakoszy tego dania znalazłoby się w Polsce.
WIĘCEJ
Horeca
W każdym zakątku świata panie dbają o swój wygląd. Dążenie do piękna odbywa się poprzez różne procesy, adekwatne do miejsca i kultury, w których żyją kobiety. Czy tutaj w Polsce jesteśmy w stanie stworzyć warunki do przeprowadzania nowych zabiegów upiększających? Azjatki jak z porcelany Słynna porcelanowa cera Azjatek jest nie tylko zasługą genów, ale również rytuałów oczyszczających. Japonki najczęściej poddają się zabiegowi Oil Cleansing Method, czyli oczyszczaniu twarzy olejami. Używają do tego olejków z migdałów, oliwy z oliwek lub z dodatkiem rozmarynu. Dzieje się tak ze względu na przekonanie, iż woda nie jest w stanie wypłukać skóry z zanieczyszczeń, a olejki pozostawiają cerę nawilżoną i gotową do nałożenia makijażu. Kolejnym sekretem delikatnej urody Azjatek jest masaż twarzy, zwany Tanaka. W Polsce bez problemu można znaleźć odpowiednie kursy przygotowujące do profesjonalnego masażu twarzy.
WIĘCEJ
Horeca
Siła podświadomości Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, jaki ogromny wpływ na nasze samopoczucie ma przestrzeń wokół nas. Kolory, światło, kształty, a nawet rozmieszczenie mebli i sprzętów są bardzo ważnymi czynnikami, które sprawiają, że w określonym miejscu czujemy się dobrze, a w innych odczuwamy dyskomfort. Jeśli chcemy, by klient do nas wracał i polecał nasz hotel znajomym, warto wykorzystać siłę przestrzeni, aby pozytywnie działała ona na podświadomość odwiedzających. Poznać potrzeby klienta Klienci najczęściej zatrzymują się w hotelach z dwóch powodów: załatwiają sprawy firmowe albo pragną się zrelaksować i odpocząć. Klienci biznesowi i turystyczni różnią się zasadniczo, jeśli weźmiemy pod uwagę preferencje związane z przestrzenią. Osoby, dla których głównym celem są sprawy biznesowe, całą swoją energię skupiają na pracy. Nie chcą się więc dodatkowo rozpraszać w hotelu, a co się z tym wiąże - zależy im na przestrzeni komfortowej, przewidywalnej i powtarzalnej. Turyści wprost przeciwnie – są nastawieni na odbiór wrażeń, również w hotelu. Dlatego dobrze czują się w przestrzeni oryginalnej, zaskakującej, przykuwającej uwagę. I tu pojawia się pytanie: który klient jest cenniejszy dla danego obiektu hotelowego? Określając profil hotelu, warto przemyśleć potrzeby gości.
WIĘCEJ