Spotkajmy się na Polagrze! - www.montemmedia.pl

Horeca Media

Spotkajmy się na Polagrze!

Na przełomie września i października czeka nas kolejna edycja Międzynarodowych Targów Gastronomii i Wyposażenia Hoteli POLAGRA GASTRO / INVEST HOTEL, Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD oraz Kulinarnego Pucharu Polski. Jak zapowiadają organizatorzy, nie zabraknie nowości i kulinarnego show!

Poznańska „Polagra” to wydarzenie, na którym nie wypada nie być. To cztery dni, podczas których można zapoznać się z nowymi rozwiązaniami sprzętowymi do profesjonalnych kuchni, żywnością pochodzącą od polskich producentów oraz specjałami produkowanymi za granicą. Wystawcy zaprezentują nowości z grupy eko, a także te, inspirowane kuchniami świata.
Część ekspozycji, jak co roku, dedykowana jest także wyposażaniu obiektów noclegowych oraz sal restauracyjnych. Najważniejsze w tym wydarzeniu są jednak spotkania i wspólne rozmowy, dla których tłem będzie nie tylko ekspozycja, ale również zaplanowane konkursy
i pokazy kulinarne z udziałem znakomitych gości.

 

Serce targów zabije najmocniej w strefie kulinarnej, w której odbędzie się 19. finał Kulinarnego Pucharu Polski – konkursu mogącego pochwalić się rekomendacją najważniejszych stowarzyszeń branżowych w Polsce i cieszącym się ogromnym prestiżem w gronie szefów kuchni. Zawodnicy tegorocznej edycji będą musieli przygotować przystawkę, w której obligatoryjne do zastosowania są papryka świeża, Ser Bursztyn, jajko i olej z esencją masła,
a także danie główne z wykorzystaniem wołowiny Flank Stek, szpiku kostnego, ziemniaka
i śliwki. Na deser zaserwowane zostaną natomiast dania stanowiące wariacje na temat połączenia gruszki i orzechów laskowych. Prace uczestników będzie oceniać międzynarodowe Jury pod przewodnictwem Jarosława Walczyka.

 

Podczas tegorocznej edycji targów powrócą także pokazy Master Class Show. Mistrzowie polskiej sceny kulinarnej, m.in. Tomasz Purol czy Ernest Jagodziński, podzielą się swoją wiedzą budowaną na wieloletnim doświadczeniu zawodowym. Będzie o roli ziół w kuchni, wykorzystaniu serów zagrodowych, nowoczesnych deserach restauracyjnych i kuchni Podlasia, która powinna być inspiracją dla szefów kuchni stojących przed zadaniem zbudowania vegańskiego menu. O vege rozwiązaniach produktowych będzie też mowa podczas specjalnej prelekcji, podczas której przedstawione zostaną motywy towarzyszące ograniczeniu spożycia mięsa oraz fakty dotyczące rozwoju rynku roślinnych zamienników produktów odzwierzęcych. Na restauratorów czekają także warsztaty fotografii kulinarnej.

 

Targom POLAGRA GASTRO / INVEST HOTEL i POLAGRA FOOD towarzyszą także Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA TECH i Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK. Na wszystkie wydarzenia obowiązuje jeden bilet. Warto więc zarezerwować sobie więcej czasu, by poznać chociażby trendy związane
z opakowaniami, które wykorzystuje się także w gastronomii. Więcej informacji o targach na www.polagragastro.pl.

 

Kontakt dla mediów:

Katarzyna Świderska,
e-mail: katarzyna.swiderska@mtp.pl,
tel.  691 033 850.


Udostępnij

WPISY, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Horeca
Większość restauratorów z pewnością kojarzy okrytą złą sławą rybę fugu. To unikalne i niebezpieczne danie potrafią przyrządzać  tylko nieliczni szefowie kuchni. Mimo tego, że toksyny zawarte w fugu mogą skutkować nie tylko zatruciem, ale nawet i śmiercią, nie brakuje odważnych smakoszy tej japońskiej potrawy. Jakie inne, dziwne przysmaki serwują kucharze na całym świecie? Pijane, azjatyckie krewetki Chińczycy lubią zadziwiać swoich zagranicznych gości. Specjalne okazje, takie jak spotkania biznesowe czy konferencje, często kończą się bankietem, na którym bogaty bufet kusi smacznie wyglądającymi potrawami. Amatorzy owoców morza na pewno zwróciliby uwagę na krewetki oraz na ich… świeżość. Dlaczego? Ponieważ stworzenia są jeszcze żywe, kiedy trafiają na talerze. Krewetki są maczane w bardzo mocnym likierze, a następnie w sosie. Te, które jeszcze nie zostają sparaliżowane alkoholem, wciąż się ruszają. I właśnie w takiej postaci najbardziej smakują Chińczykom. Do wyboru są małe, rzeczne krewetki, które zjada się w całości oraz duże, kilkucentymetrowe – należy odgryźć i połknąć tylko ich odwłok. Ciekawe ilu smakoszy tego dania znalazłoby się w Polsce.
WIĘCEJ
Horeca
10 sierpnia w Ustroniu odbyły się XIV Mistrzostwa Polski w Podawaniu Baraniny. Konkurs zwyciężył Kamil Tłuczek i Pioytr Kuzdro z Grand Hotel Boutique w Rzeszowie, a ponieważ zespół ten jest już w finale tegorocznej edycji KPP, nominacja została przyznana Marcie Podgórskiej z Hotelu Notera w Chojnicach. Mistrzostwa Polski w Podawaniu Baraniny to konkurs z długoletnią tradycją. Jego celem jest kultywowanie, propagowanie i pogłębianie wiedzy o polskim mięsie jagnięcym i baranim oraz o wyrobach z mleka owczego i owczarstwie. Organizatorami wydarzenia są Leszek Makulski, Kamil Makulski i Agata Czudek. Warto podkreślić, że konkurs odbył się przy wsparciu i pomocy merytorycznej Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni. Jego współorganizatorami były: miasto Ustroń,  Dom Kultury „Prażakówka” oraz Gromada Górali na Śląsku Cieszyńskim, a patronat honorowy nad konkursem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.   Tegoroczna edycja Mistrzostw odbyła się w studiu kulinarnym RM Gastro. Do udziału w konkursie przystąpiło 7 ekip kucharskich reprezentujących restauracje z całej Polski. W ramach zadań konkursowych trzeba było przygotować danie główne, w którym składnikami głównymi były comber jagnięcy, kalarepa, pieprznik jadalny, olej z esencją masła Kruszwica oraz demi glace Chef Nestle, a także deser, w którym obligatoryjnie należało użyć sera owczego typu bryndza, bundz lub oscypek z dodatkiem likieru karmelowego z solą morską „Chopin” oraz jeżyny. Rywalizujący kucharze musieli wykazać się znajomością w przygotowywaniu oryginalnych dań kuchni polskiej w nowoczesnej aranżacji. Ich zmagania oceniało jury w składzie Piotr Szczygielski (Przewodniczący Jury), Daniel Makulski, Jacek Zięba, Adam Kotomski, Bartłomiej Kubica, Karel Drapal, Piotr Sabała. W roli sędziów technicznych wystąpili Maciej Kołodziejczyk i Grzegorz Bukowiec.
WIĘCEJ
Horeca
Promocja hotelu lub restauracji jest nie lada sztuką. Wciąż powstają nowe lokale i obiekty, które starają się przebić oferty i ceny konkurencji. Jak sprawić by stali klienci nie odeszli? Stara zasada mówi o tym, że lubimy wracać do miejsc, które dobrze znamy. Wykorzystajmy to. Jakość zawsze tak samo wysoka Najwięksi gracze na rynku gastronomiczno - hotelowym tworzą coraz większą sieć lokali swojej marki. Na czym polega tajemnica ich sukcesu? To przede wszystkim standaryzacja. Nieważne, czy gość hotelowy przyjedzie do obiektu jednej sieci znajdującego się w Warszawie czy Poznaniu – jest pewien, że w pokoju będzie czekać na niego ulubiona woda, w szufladzie znajdzie mapę miasta, a w łazience zestaw jaśminowych kosmetyków. Chętnie wracamy do miejsc, które już odwiedziliśmy, bo wiemy, czego możemy się spodziewać. Warto więc dbać o wysoki standard i jakość usług. Zadowolony gość wróci, będąc pewnym, że następnym razem zostanie obsłużony tak samo dobrze.
WIĘCEJ
Horeca
Bankiet bufetowy tak zwany amerykański, to jedna z najbardziej uroczystych form przyjmowania gości. Wysyłane zostają oficjalne zaproszenia dla uczestników, a wszystkie zaproszone osoby gospodarz wita osobiście.  Podczas przyjęcia organizowane są różne toasty oraz atrakcje artystyczne. Na sali ustawione są stoły bufetowe, na których można znaleźć ciepłe i zimne posiłki, przystawki oraz napoje bezalkoholowe i alkoholowe. Oczywiście cały catering musi być tak przygotowany, aby posiłek można było zjeść tylko i wyłącznie przy użyciu widelca. Aby w pomieszczeniu panował mimo wszystko porządek w rogu sali ustawiane zostają stoły, na które spokojnie można odłożyć ubrudzone talerze, sztućce czy też szklanki. Na bankiecie oczywiście nie może zabraknąć baru, w którym barmani oraz kelnerzy mogą zaserwować gościom wszelkiego rodzaju napoje alkoholowe.
WIĘCEJ
Horeca
W każdym zakątku świata panie dbają o swój wygląd. Dążenie do piękna odbywa się poprzez różne procesy, adekwatne do miejsca i kultury, w których żyją kobiety. Czy tutaj w Polsce jesteśmy w stanie stworzyć warunki do przeprowadzania nowych zabiegów upiększających? Azjatki jak z porcelany Słynna porcelanowa cera Azjatek jest nie tylko zasługą genów, ale również rytuałów oczyszczających. Japonki najczęściej poddają się zabiegowi Oil Cleansing Method, czyli oczyszczaniu twarzy olejami. Używają do tego olejków z migdałów, oliwy z oliwek lub z dodatkiem rozmarynu. Dzieje się tak ze względu na przekonanie, iż woda nie jest w stanie wypłukać skóry z zanieczyszczeń, a olejki pozostawiają cerę nawilżoną i gotową do nałożenia makijażu. Kolejnym sekretem delikatnej urody Azjatek jest masaż twarzy, zwany Tanaka. W Polsce bez problemu można znaleźć odpowiednie kursy przygotowujące do profesjonalnego masażu twarzy.
WIĘCEJ
Horeca
Kategoryzacja hoteli w Polsce różni się od tej, która występuje w innych krajach na świecie. Oznacza to, że nasz trzygwiazdkowy hotel może różnić się standardem od obiektu z tą samą ilością gwiazdek na przykład w Indiach czy Szwecji. Jakie warunki muszą spełniać polskie hotele aby zwiększać ilość gwiazdek i tym samym podnosić prestiż obiektu? Do trzech gwiazdek Zacznijmy od tego, że obiekt noclegowy chcący nazywać się hotelem, musi oferować przynajmniej 10 pokoi. Te jednogwiazdkowe posiadają pokoje z dostępem do łazienki (nawet takiej na korytarzu) oraz podstawowe wyposażenie: łóżko, szafę, nocną szafkę i umywalkę. Hotele z jedną gwiazdką więcej oferują ponadto odbiornik telewizyjny w pokojach, telefon, śniadanie, wymianę pościeli dwa razy w tygodniu. Pokoje muszą być zamykane na klucz, a obiekt powinien udostępniać małą salę spotkań. Trzy gwiazdki to już większy standard. Pokoje w takim hotelu powiny posiadać klimatyzację, a obsługa, na życzenie gościa, codziennie wymienia pościel i ręczniki na nowe. Dodatkowo hotel trzygwiazdkowy musi udostępniać swoim gościom dobrej klasy restaurację, centrum odnowy oraz sale konferencyjne. Wystrój pokoi w takim hotelu zazwyczaj jest dużo przyjaźniejszy niż w obiektach o niższym standardzie.
WIĘCEJ
Horeca
Kieszeniowe suszarki do rąk stanowią nieodłączny element wyposażenia wszelkich toalet użytku publicznego - w restauracjach, hotelach, czy też w dużych galeriach handlowych sektorze usługowym. Prostota użytkowania przez klientów oraz oszczędność czasu na obsługę personelu jest dziś bezsprzeczna i istotna. Chcemy by suszarka była wydajna, szybko suszyła ręce, a przy tym była higieniczna. Poszukujemy więc suszarki o dużej mocy lecz czy to dobry kierunek? Szybkość suszenia rąk, a moc suszarki O szybkości suszenia nie świadczy moc suszarki, która podawana jest w watach. Sprawne suszenie rąk, za pomocą higienicznych suszarek kieszeniowych związana jest z prędkością wypływającego strumienia powietrza, która zazwyczaj podawana Jest w km/h. Moc suszarki kieszeniowej ma znaczenie Jeśli chodzi o pobór energii elektrycznej i późniejsze rachunki za prąd. Czy można traktować zakup suszarki jako inwestycję, a nie dodatkowy wydatek i późniejszy koszt? Dowiedz się więcej o współczesnej technologii suszenia rąk. Przemyślany wybór na suszenie rąk Dokonując wyboru wyposażenia toalet należy odpowiedzieć sobie na szereg podstawowych pytań. Jakie zadanie mają spełniać urządzenia? Czy zależy nam na ich stylowym wyglądzie? Czy zależy nam na zapewnieniu wysokiego standardu higieny? Czy znamy koszty późniejszej eksploatacji? Czy lepiej wybrać ręczniki papierowe czy jednak higieniczną suszarkę do rąk? Co oznacza higieniczne suszenie? Jak suszenie rąk wpływa na środowisko? Które suszarki są wydajne, a przy tym energooszczędne i ekonomiczne? Jaką moc suszarki wybrać?
WIĘCEJ
Horeca
Jak wynika z badań Mobile Advertising Forecasts 2017, przeprowadzonych przez agencję Zenith, w 2018 roku 2/3 ludzi na świecie będzie korzystać ze smartfonów. To oznacza, że potencjalny gość odwiedzający obiekt hotelowy prawdopodobnie będzie miał przy sobie własne narządzie, które może ułatwić i uprzyjemnić mu pobyt w hotelu. Dodajmy - narzędzie, które pomoże klientowi i odciąży Waszych pracowników – o ile tylko zainwestujecie w odpowiednie oprogramowanie. Jakiego rodzaju funkcje aplikacji sprawdzają się w hotelach światowych (i coraz częściej polskich)? Czego oczekują goście? Co może ułatwić pracę obsłudze i zarządzającym? Wygoda Życie w XXI w. jest wygodne. Nasza potrzeba wygody jest jedną z przyczyn ogromnej popularności smartfonów. Dlaczego nie wykorzystać tego w hotelu? Dzięki aplikacji na smartfona gość może sam wybrać pokój (biorąc pod uwagę swoje preferencje i budżet), samodzielnie się zameldować i wymeldować. Smartfony powoli zastępują magnetyczne karty-klucze do pokojów. Gość pracuje na narzędziu, które zna najlepiej, nie czeka w kolejce, a personel jest odciążony.
WIĘCEJ